Inspirasi Kejayaan Kita

Haiiii semua... Apa khabar??? Bertemu lagi dalam blog wafa ni ye.. Hari ni aku cuba nak bagitahu kat korang pada 04 Mac lalu sedare aku, Aqil menang tempat ke-4 dalam sukan Run-Bike-Run di Kejohanan Powerkids - Powerman Duathlon Malaysia Championship 2017 di Putrajaya.

Wahhh.... best kan.. Bukan senang nak menang taw. Dengan kehadiran beratus kanak-kanak yang menyertainya. Ameen Aqil atau lebih dikenali dengan Aqil telah berjaya meraih tempat ke-4. Cayalah Aqil.. Angah bangga dengan Aqil.


So... aku nak cakap lah kan dekat sini yang sebenarnya setiap dari kalangan ahli keluarga aku ni ada kebolehan mereka tersendiri. Memang tak dinafikan lagi. Macam terdekat sekarang ni la... Mana tahu suatu hari nanti, Aqil boleh jadi pelumba lari Antarabangsa. Siapa tahu kan? Why not kita berfikiran lebih terbuka dan mendoakan kejayaan yang baik-baik untuk kaum saudara kita. Nama pun darah daging juga. Tak kan lah nak doakan yang buruk. Nanti kita juga yang malu.. Ecececeh... Pandai pula Cik Wafa ni berkata-kata sekarang.


Tengok tu!!! Betapa gembiranya si kakaknya, Sofea dengan kejayaan yang diraih adiknya itu. Siapa tak bangga kan? Aku yang bukan duduk serumah ni pun bangga.. Hehe.. So.., mulai saat ini aku cuba untuk mengekspresikan dunia blog aku ni dengan bidang perniagaan kecil-kecilan untuk permulaan aku pada tahun ini. Mana tahu suatu hari nanti aku boleh ada syarikat dan pekerja sendiri. Doakan ye kejayaan aku.

Semoga inspirasi yang aku tulis di blog aku ni memberi ilham kepada golongan muda macam aku untuk lebih berdaya saing dan maju ke hadapan. Semoga perkongsian ini memberi manfaat buat semua. Inshaa Allah.

0 comments: